Pilates és natúr szappan a kiegyensúlyozott mindennapokért

Sokszor érzed azt, hogy fáradt vagy? Nincs energiád olyan egyszerű műveleteket sem elvégezni, mint egy gyors rendrakás, vagy egy kis összetett főzőcskézés a napi munka után? Az meg aztán végképp eszedbe sem jut, hogy egy kicsit átmozgasd az izmaidat? Pedig jobban tennéd, ha egy kicsit lassítanál a hétköznapokban, szánnál magadra némileg több időt, és az abszolút nem pihentető tévénézős lustulás helyett beiktatnád a napi rutinodba a testmozgást. Tudom, hogy miről beszélek, hiszen ezeken mind átmentem én is. Heti sokszor 60 óra munka után még háztartást vezetni, közösségi életet élni és a hobbijaimnak is eleget tenni sokszor a pihenés rovására ment. Kialvatlanság, sőt mérhetetlen ellustulás ment végbe rajtam, és egyszerűen azt éreztem, hogy ez egy végeláthatatlan mókuskerék, amiből nincs kiút.

Aztán az egyik kedves barátnőm tanácsára megfogadtam, hogy változtatok, és kicsit okosabban tervezem meg a pörgős mindennapokat. A heti 6 napból, napi 10 munkával töltött óra volt az, ami mozdíthatatlan volt az életemben, de minden más csak a szervezés kérdése. Sokat számít az, ha képes vagy reggel az első ébresztésre felkelni, felvenni az edzőruhát, és elmenni egy nagy kört futni, nem pedig még háromnegyed órán keresztül fetrengeni az ágyban és 10 percenként kinyomni az ébresztőórát. Ilyenkor már nem tudsz úgysem pihenni, vagy relaxálni, csak halogatod azt a nehéz pillanatot, amikor is ki kell dugni a lábadat a meleg takaró alól, lerakni a gondosan lehelyezett szőnyeg helyett a hideg padlóra, és beleborzongani abba a szörnyű ténybe, hogy újabb hideg nap vár a munkahelyeden, és mindeközben rettenetesen sajnáltatod magad. Az első alkalom nagyon nehéz lesz, erre készülj fel, de aztán rájössz, hogy ez valójában feltölt. Sőt, a legjobb az, ha a reggeli készülődés előtt még van magadra egy órád. Egy fél óra intenzív futást követően beiktatsz egy fél órás pilates gyakorlatot és a tested olyan hálás lesz Neked, mint még soha, semmiért.

Hogy mi is az a pilates? Valahogy úgy tudnám körbeírni, hogy a nyugati anatómiai ismeretekre igazított keleties mozgásforma. Tele van a mélyizmokat átmozgató mozdulatsorral, és elhozza a megnyugvást és a harmóniát a különböző légzéstechnikákkal a tested számára. Ha ülő munkát végzel azért, ha pedig fizikai munkát végzel, azért jó. Mellé nem foghatsz vele. Valamint ezeket csinálhatod az udvaron, játszótéren, de bent a lakásban is. Ahol Neked kényelmesebb. Én sokszor szoktam füstölővel élénkíteni az edzést, persze ahhoz meg kell találni a megfelelő aromát. Ez legalább olyan fontos, mint az ilyen edzéseket követő tisztálkodási rituálé. Az én receptem egy-egy aromaterápiás natúr szappannal való zuhanyzás. Akár nyugtató, akár pezsdítő hatásra vágysz, ha natúr szappanokkal tisztálkodsz, nem csak a belső egyensúlyod, de a bőröd is teljesen helyre áll. Sőt vannak olyan natúr szappanok, melyeket hajra is használhatsz, és a tincseid is nagyon hálásak lesznek.

Első hallásra vagy éppen látásra elhiszem, hogy ezek mind nagy változásnak tűnnek és fárasztónak, meg időigényes műveletnek, de ha csak megadod az esélyét annak, hogy kipróbáld, hogy milyen így az élet, nem fogsz csalódni, ezt garantálom. Persze megint vissza-vissza térhetnek a lustább időszakok, kellenek is ilyenek, de arányaiban számítva, ha beengeded az aktív pihenést az életedbe, sokkal jobban teljesíthetsz minden területen, még a pihenést illetően is.